Asistență telefonică între Luni - Vineri: 9:00 - 17:30 tel.: 021 315 07 12 sau 0747 236 278
Transport gratuit pentru comenzi peste 100 lei

Suite pour Piano op. 10, Prélude et Fugue

(0 Recenzii)
Cod produs: 6422374010326
Caracteristici
Autor: George Enescu
Îngrijitor/ Traducător: Raluca Ştirbăţ
Preț: 80 lei

Librăria Enescu (&Online)
Stoc suficient
Librăria Porumbescu
Stoc limitat
Caravana Librăria muzicală
Indisponibil

Adaugă în coș
 

   Enescu a scris Suita op. 10, în Re major („Des cloches sonores“) în vara lui 1903 pentru concursul de compoziție al revistei pariziene Musica organizat în cadrul Conservatorului din Paris, unde a câștigat premiul I. Și-a dedicat Suita profesorului de pian Louis Diémer, poate cel mai important specialist în literatura muzicală veche din Parisul de la cumpăna veacurilor. Suita op. 10 îmbină într-un melange unic impresionismul francez, tendințele neobaroce, suflul postromantic, dar și inconfundabilul, ireal de îndepărtatul melos românesc. Temele sunt strâns înrudite și bazate, în esență, pe două note: motivul „clopotelor”, o celulă ritmico-melodică în permanentă transformare. Deși influențele impresioniste își fac, fără îndoială, simțită prezența (după propria mărturisire a
compozitorului: « il y a une Pavane et une Bourrée assez Île-de-France »), Enescu se
îndepărtează totodată de obișnuita transparență, utilizând o scriitură densă și opulentă ce
atinge în anumite pasaje până la zece voci și cere artistului interpret să facă uz de pedale
extrem de masive (le-aș numi chiar „brahmsiene”), în special în Toccata – care diferă prin
affetto-ul ei atât de mult de omonimele sale aparținând lui Debussy sau Ravel – sau în
Bourrée, unde compozitorul dezlănțuie o fantezie armonică fără limite.
   Prélude et Fugue în Do major (prima dată publicate abia în 1965) au fost scrise imediat după Suita op. 10, în septembrie 1903. Preludiul surprinde prin ecourile impresioniste, în timp ce Fuga – „magistrală“, cum o numește răspicat Pascal Bentoiu – e construită impecabil pe un schelet à la carte care se apropie de forma de variațiuni, unde tema este tratată în spiritul unei improvizații baroce organistice, dar și în cel al variațiunilor ornamentale clasico-romantice.

Recenzia ta

Cele mai vizitate produse

  • Mică metodă de pian
  • 40 de Colinde Romanesti pentru chitara solo
  • Manual de vioară vol. I
  • Solfegii. Dicteuri. Teste Concursul Naţional de Teoria Muzicii „Victor Ceaicovski“
  • Manual de Teorie, Solfegiu, Dicteu clasa a V-a Grafoart
  • Gradus ad parnassum
  • Tratat de teoria muzicii (set vol. I+II)
  • Primul profesor de pian (op. 599) Caiet 2