Culegere de cântece și jocuri (pentru preșcolari)
Librăria Enescu (&Online) | Stoc suficient |
Librăria Porumbescu | Stoc limitat |
Caravana Librăria muzicală | Indisponibil |
Preocuparea pentru educarea a copiilor preșcolari, cuprinde și educaţia muzicală, diferenţiată pe grupe de vârstă. Educaţia muzicală a copiilor în vârstă de la 3 la 6 ani urmărește cultivarea sentimentelor și emoţiilor estetice, stimularea interesului și a dragostei pentru arta sunetelor, formarea deprinderilor elementare legate de însușirea principalelor elemente ale limbajului muzical: melodie, ritm, polifonie etc. În vederea realizării educaţiei multilaterale a personalităţii copilului, muzica exercită o puternică influenţă în procesul dezvoltării intelectuale și a cultivării sensibilităţii artistice, în formarea trăsăturilor morale și patriotice, precum și formarea deprinderilor de muncă. Materialul din prezenta colecţie, selectat în mod gradat corespunde cerinţelor programei și contribuie eficient la potenţarea laturii educative și a celei formative. Colecţia de cântece și jocuri muzicale pentru preșcolari respectă cerinţele psihopedagogice, particularităţile de vârstă și, de asemenea, ţine cont de dezvoltarea aparatului fonator. Colecţia cuprinde cântece, jocuri cu cântec, jocuri muzicale, cântece și jocuri populare din folclorul românesc, piese pentru audiţii ale compozitorilor români și universali, precum și creaţii noi, nepublicate. În multe cazuri sau folosit aceleași texte și versuri predate la memorizare, tocmai pentru a ușura învăţarea melodiei cântecelor de către copii, iar pe de altă parte facilitând și sarcina educatoarei în realizarea mai directă a scopului. Astfel, prima poezie Grădiniţa, învăţată de copiii în vârstă de 3 ani, la memorizare șia mărit rezonanţa când a devenit cântec. Perioada de la 3 la 6 ani reprezintă vârsta celei mai mari plasticităţi muzicale când sensibilitatea copilului este deosebit de receptivă și când calitatea muzicii și a poeticii oferite este de o importanţă covârșitoare pentru întreaga evoluţie ulterioară a personalităţii umane. În acest sens, am urmărit formarea esteticoafectivă și intelectuală, iar materialul utilizat la activităţile de educaţie muzicală va dezvolta la copil memoria, percepţiile auditive, imaginaţia, atenţia voluntară și va contribui efectiv la educarea simţului ritmic și melodic.